Book Reviews

Review: Γκιακ απο τον Δημοσθένη Παπαμαρκο

image

Οταν ακους συνεχώς ποσο καλο ειναι ενα βιβλιο, τι υπεροχη γραφη κρύβει στις σελίδες του, και τι σημαντική λογοτεχνική αξια εχει, αυτο που θες ειναι να το αρπαξεις οσο πιο γρηγορα μπορεις στα χερια σου. Καπως ετσι βρέθηκα αγκαλια με το Γκιακ.


Το Γκιακ ειναι ενα μικρούλι μαυρο βιβλιο που μεσα του κρύβει πολλες ιστοριες με βασικούς χαρακτήρες αντρες που είτε ειχαν παρει μερος στην Μικρασιατική Εκστρατεία ή γνωριζαν καποιον που ειχε παρει. Δοσμένες στο πρώτο προσωπο, συνηθως αγαπω τις ιστορίες που βγαινουν κατευθείαν απο το ‘στομα’ του πρωταγωνιστή, οι ιστοριες εχουν πολύ έντονο το συναισθημα της εξομολόγησης. Πολλοι το αγαπησαν και ακομα πιο πολλοι μιλούν για αυτο αλλα φαίνεται πως εγω ανηκω στην μειονότητα και βρήκα το λογοτεχνικό εργο του Παπαμαρκου απλα καλο. Δεν με εντυπωσίασε οσο περιμενα, δεν απορροφήθηκε το μυαλο μου απο τις λεξεις οσο θα ηθελα απλά το διάβασα συναισθηματικά απομακρη απο τα γεγονοτα που περιγράφει.

Πρωτα απο ολα οταν αγορασα το βιβλιο ειχα στο μυαλο μου οτι θα εμπεριέχει ιστορίες απο την εκστρατεία και την μετέπειτα Μικρασιατική καταστροφη αλλα δεν ηταν τελικα αυτο που περίμενα. Αν και πολλοι χαρακτήρες μιλούν για αυτα που εκαναν εκει,τα γεγονότα τα περναει γρήγορα και απλα παιζουν δευτερο ρολο. Αυτο ειναι το κυριο ‘πρόβλημα’ που ειχα με το βιβλιο,αν και για αυτο δεν φταει ο συγγραφεας! Και ενα ακομα δευτερεύον προβληματάκι ειναι οτι οι ιστορίες ηταν καπως επιφανειακές, ενιωσα  διαβαζονας 2-3 ιστοριουλες μονο εντονα συναισθηματα καθως τις αλλες τις βρηκα καπως..meh. Το πιο ομορφο στοιχείο του βιβλιου ομως ειναι η γραφη. Τα αρβανιτικα, οι τοπολαλιες, ο χορός της γλωσσας πανω στα δοντακια καθως προφερεις την καθε ομορφα κουτσουρεμενη λεξη. Μμ παραδεισος! Λατρευω να μιλαω και εγω ετσι και ας με κοροιδευουν. Δεν με νοιάζει μαναμ.

Για να ολοκληρώσω,το βιβλιο μιλαει για την τιμή,την αξιοπρέπεια, και την υποχρεωση στην αγαπη και την οικογένεια. Θα ταξιδεψεις σε αλλες εποχές, με αλλα ηθη και εθιμα, θα χαθείς απο περιοχη σε περιοχη και στο τελος θα κλείσεις το ταξιδι σου ευχαριστα.

Ιδιαίτερη αγαπη εχω για την τελευταία ιστορία  (Νοκερ) και το Γυαλινο ματι.

15 thoughts on “Review: Γκιακ απο τον Δημοσθένη Παπαμαρκο

  1. Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ. Μου άρεσε το ότι περιείχε πράγματα που δεν μαθαίνουμε στην ιστορία, όπως το ότι και οι Ελληνες κατά τη Μικρασιατική Εκστρατεία έκαναν τις ίδιες σφαγές που έκαναν αργότερα οι Τούρκοι. Το διάβασα πέρσι, όποτε δεν θυμάμαι καλά τις ιστόρίες. Μου έχει μείνει μονο αυτή με το ομοφυλόφιλο ζευγάρι (ένα θέμα που ποτέ δεν βλέπεις σε τέτοιου είδους ιστορίες). Και όπως είδες κι εσύ, λόγω της γλώσσας που χρησιμοποιεί, θα έπρεπε να θεωρείται πανεπιστημιακό συγγραμα.

    Liked by 2 people

    1. Αυτα εγω τα ήξερα,μιας και γενικά διαβαζω ιστορια οποτε οι πληροφορίες δν μου ηταν νεες αλλα δεν το αντιπαθησα το βιβλιο.Μου αρεσε απλά δεν το αγαπησα!

      Δεν το συζητω η γραφη ηταν εξαιρετική και την λατρεψα!

      Liked by 1 person

  2. Το βιβλίο αυτό το συναντώ ΠΑΝΤΟΥ, όταν λέμε παντού ΠΑΝΤΟΥ. Κάθε φορά ανέβαλλα την αγορά του. Τώρα όμως μου κίνησες την περιέργεια…

    Liked by 1 person

  3. Κι εγώ το έβλεπα σε όλες τις παρουσιάσεις, κριτικές κλπ αλλά ένας φίλος που εμπιστεύομαι τη γνώμη του μου είπε ότι δεν του άρεσε καθόλου. Παρόλα αυτά θα το δανειστώ να διαβάσω λίγο για να δω τι λέει (και μετά θα το αγοράσω αν μου αρέσει) 🙂

    Liked by 1 person

  4. Το πέτυχα σήμερα στο βιβλιοπώλείο και θυμήθηκα ότι είδα μια ανάρτησή σου γι’ αυτό, την οποία όμως δεν είχα προλάβει να διαβάσω. Όπότε, είπα στο εαυτό μου “Διάβασε την ανάρτηση της Γεωργίας και μετά το ξανασκέφτεσαι”!χαχα
    Ακούγεται ενδιαφέρον πάντως

    Liked by 1 person

Leave a Reply

