A little bit of everything · currently reading

Τι διαβαζω τωρα / Συναισθηματικη Αναγνωση

Πρίν λίγες μέρες ξεκίνησα να διαβάζω το βιβλίο του Ισίδωρου Ζούργου “Στην σκιά της πεταλούδας”. Όταν ανακοίνωσα την διαθεσή μου να το διαβάσω με ένα πόστ μου σε μια σελίδα του facebook που ασχολείται με βιβλία, δέχτηκα πανώ απο 40 θετικά σχόλια (και κανένα αρνητικό) και πάνω απο 100 likes. Ενθουσιάστηκα που ξεκινούσα ένα τόσο αγαπημένο βιβλίο! Αποδέχτηκα ότι θα μου σπάσουν οι καρποί οταν το κραταω και ότι  θα με πονέσει η μέση μου απο το να το κουβαλάω back and forth στα ΜΜΜ, και άρχισα την ανάγνωση. Υστέρα απο μερικές μέρες και 200 σελίδες αναγκάστηκα να παραδεχτώ ότι …βαριέμαι. Το γράψιμο είναι εξαιρετικό και η ιστορία επίσης, απλά εμένα με αφήνει κάπως αδιάφορη και καθώς σκεφτόμουν τούτα μου τα συναισθήματα έφτασα να αναρωτηθώ:

Πρέπει να διαβάζουμε συναισθηματικά?

Ο λόγος που δεν τηρώ ποτέ την TBR λίστα μου είναι ότι επιλέγω πιό βιβλίο θα διαβάσω ανάλογα με την διαθεσή μου. Στο παρακάτω κείμενο θα σας μιλήσω για την διαδικασία που ακολουθώ όταν επιλέγω ενα βιβλίο.

Σηκώνω το κορμί μου απο τον καναπέ. Με απροθυμία αρπάζω το βιβλίο που μόλις τελείωσα και το πηγαίνω στο μέρος που βάζουμε τα βιβλία που έχουν εκτελέσει το σκοπο τους, στην βιβλιοθήκη. Γίνεται ένας χαμός στα ράφια. Απο τον καναπέ νιώθω τα μάτια του συντρόφου μου να ανοίγουν δυο τρύπες στην πλάτη μου. “Ακόμα δεν το τελείωσες..”, γυρίζω απότομα και τον κοίταω με το αυστηρότερο βλέμα που μπορώ να διημουργήσω και του απαντώ πως οι ιστοριες δεν τελειωνουν ποτε, απλά αλλάζουν μορφή. Αφήνω το βλέμα μου να χαιδέψει ένα σωρό τίτλους. Επιλέγω δύο τρία και ξεκινώ να διαβάζω τις πρώτες προτάσεις τους, σε κανένα τέταρτο θα ξέρω πιό θα συνεχίσω.

Κάπως έτσι επιλέγω. Ότι μου κάτσει εκείνη την στιγμή. Και τώρα δεν θέλω με τίποτα να συνεχίσω το ¨Στην σκιά της Πεταλούδας” για αυτό και επέλεξα το “When Nietzsche wept” του Irvin D. Yalom. Θα ήθελα να το εχω στα Ελληνικα, αλλα το βρηκα για 3 ευρω και το άρπαξα. Σήμερα αγόρασα απο τον ιδιο το “Το προβλημα Σπινόζα”.

When Nietzsche Wept

21031

A richly evocative novel set in 19th-century Vienna on the eve of the birth of psychoanalysis.
The eminent physician Josef Breuer is asked to treat Friedrich Nietzsche’s suicidal despair after the end of a love affair – without his knowing it. The doctor devises an ingenious plan, which ultimately involves a young intern named Sigmund Freud.

Το προβλημα σπινοζα

b173326

Ποιος ήταν ο Σπινόζα; Αυτή η θαρραλέα μορφή του 17ου αιώνα, αυτός ο μεγαλοφυής φιλόσοφος που με το έργο του επηρέασε την παγκόσμια σκέψη, και ο οποίος σε ηλικία εικοσιτριών ετών μετατράπηκε σε αποσυναγωγό για ολόκληρη την εβραϊκή κοινότητα του Άμστερνταμ, καθώς και για την ίδια του την οικογένεια; Ποιά ήταν η εσωτερική του ζωή; Σε τι οφειλόταν, ακριβώς δύο αιώνες αργότερα, η έλξη που άσκησε στον “φιλόσοφο” των Ναζί ο Σπινόζα; Γιατί λεηλάτησαν τη βιβλιοθήκη του, αλλά δεν έκαψαν τα βιβλία του; Ποιό ήταν το “πρόβλημα Σπινόζα” στο οποίο αναφερόταν; Αυτά τα ερωτήματα απασχολούν εδώ και πάρα πολλά χρόνια τον ψυχίατρο και μυθιστοριογράφο Ίρβιν Γιάλομ.
9 thoughts on “Τι διαβαζω τωρα / Συναισθηματικη Αναγνωση

  1. Α, ωραίες οι προτάσεις σου και χαίρομαι πολύ που είσαι και εσύ της “διάθεσης”! Άσε που δεν ντρέπεσαι να παραδεχτείς ότι ένα γενικώς αγαπητό βιβλίο δεν σε “τράβηξε”.

    Liked by 1 person

  2. Δεν έγραψα σχόλιο στη φωτο του Ζουργού γιατί ούτε εγώ τέλειωσα τα βιβλία του!!! Καλό διάβασμα Γιάλομ, φιλιά!

    Liked by 1 person

      1. Όχι, ξεκίνησα την Ανεμώλια και το Βίο του Ματίας Αλμοσίνο όπως λεγόταν τέλος πάντων αλλά ρε βαρέθηκα… δεν μου έκανε αίσθηση να συνεχίσω :/

        Like

  3. Χιχιχι κι εγω κάπως ετσι επιλέγω το επόμενο βιβλίο μου κάθε φορά 🙂 Γι’αυτό και κάνω το readathon, μπας και οργανωθώ λίγο. Φοβόμουν μη με περιορίσει, αλλά μιας και είναι τόσες πολλές οι κατηγορίες και έχω συνήθως πάνω από ένα βιβλία που να ταιριάζουν σε κάθε κατηγορία, είμαι και πάλι αρκετά ελεύθερη.
    Και σχεδόν ποτέ δεν διαβάζω αυτό που έχω κανονίσει ότι θα διαβάσω μετά 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

