Book Reviews

Review: Σαν την βροχή πριν πέσει από τον Τζόναθαν Κόου.

2e3010dd51180a01591efe355914a83c

Μια ηλικιωμένη κυρία αποφασίζει, πριν πεθάνει, να καταγράψει σε μαγνητόφωνο, όχι μόνο τη δική της ιστορία, αλλά και την ιστορία ενός τυφλού κοριτσιού που εμφανίστηκε ξαφνικά στο πάρτι των πεντηκοστών της γενεθλίων πριν από πολλά πολλά χρόνια.
Περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια είκοσι ξεθωριασμένες φωτογραφίες που δεν απεικονίζουν κάτι το ιδιαίτερο: ένα τροχόσπιτο, ένα πικνίκ, ένα σπίτι στα προάστια… Πόσες, όμως απογοητεύσεις και ματαιώσεις μπορεί να κρύβει ένα αποτυπωμένο χαμόγελο ή ένα εορταστικό ενσταντανέ; Προχωρώντας από φωτογραφία σε φωτογραφία, αποκαλύπτεται μια οικογενειακή ζωή γεμάτη μυστήριο. Είναι η ιστορία τριών γενεών, σημαδεμένων από παιδικά χρόνια δίχως αγάπη, εγκλωβισμένων στην ίδια τραγική μοίρα, καθώς το φορτίο του πόνου μεταφέρεται αδιάλειπτα από μητέρα σε κόρη.

Το Σαν την βροχή πριν πέσει είναι το τρίτο μυθιστόρημα του Κόου που διαβάζω και μπορώ πλέον να τον σημειώσω την λίστα με τους αγαπημένους μου συγγραφείς. Σε αυτό το μυθιστόρημα ο Κόου είναι τελείως διαφορετικός τόσο που δεν έμοιαζε για δικό του βιβλίο. Ενώ το Σπίτι του Ύπνου (κριτική εδώ) και το Τι ωραίο πλιάτσικο! (κριτική εδώ)  κινούνται στο ίδιο περίπου μοτίβο – ονειρικά, με έντονο κοινωνικό σχολιασμό – το Σαν την βροχή πριν πέσει είναι ένα βιβλίο που αφορά τις αναμνήσεις, τις οικογενειακές σχέσεις και την δυστυχία που μεταφέρετε από γενιά σε γενιά.

Η γραφή όπως πάντα είναι πολύ καλή. Δεν είναι υπερβολικά λυρική αλλά μέσα από την απλότητα της καταφέρνει να σε ευχαριστήσει αναγνωστικά. Είναι πολύ ικανός στο να δημιουργεί χαρακτήρες που «πετάγονται» μέσα από τις σελίδες και είναι συμπαθητικοί· ανθρώπινοι. Ο τρόπος που επέλεξε ο Κόου να μας πει την ιστορία ήταν πολύ έξυπνος και ιδιαίτερος. Μέσα απο την περιγραφή είκοσι φωτογραφιών και τους συνειρμούς που προκαλούν αυτές ξεδιπλώνεται όλη η ιστορία μπροστά στα μάτια μας.

Υπήρξε όμως και κάτι που δεν μου άρεσε στο βιβλίο, κάτι που με έκανε να αισθανθώ πως ο συγγραφέας υπέκυψε στην μοιρολατρία. Αυτό το συναίσθημα πως «δεν μπορείς να ξεφύγεις από το πεπρωμένο σου» δεν μου ταιριάζει σαν άνθρωπο,  με θλίβει και μειώνει στους ανθρώπους την ανάγκη για την ανάληψη των προσωπικών ευθύνων τους. Κατά τα άλλα όμως η ανάγνωση αυτού του βιβλίου μου χάρισε μια ηρεμία που πραγματικά την χρειαζόμουν στις αναγνώσεις μου.

Σκοπεύω να διαβάσω ότι έχει κυκλοφορήσει ο Κόου για να αποκτήσω μια πλήρη εικόνα για το έργο του. Θα ήθελα να σας προτείνω να τον δοκιμάσετε. Αν θα έπρεπε να περιγράψω τι αίσθηση μου αφήνουν τα μυθιστορήματα του θα σας έλεγα σαν την βροχή που χτυπάει τα τζάμια κάποιο τεμπέλικο απόγευμα του Φθινοπώρου. Αν σας ταιριάζει αυτή η εικόνα τότε τι περιμένετε..

6 thoughts on “Review: Σαν την βροχή πριν πέσει από τον Τζόναθαν Κόου.

  1. Έχω το Πλιάτσικο και την Λέσχη των Τιποτετενιων. Μετά από την δική σου πρόταση θα τα πιάσω πιο σύντομα από όσο πίστευα. Αντε ρε μας έλειψες. Όλο το παρεακι χάθηκε 😛

    Liked by 2 people

    1. Nαι.. Εχεις δικιο! Ανεβαζω τωρα συχνα κριτικες! Να διαβασεις το Πλιατσικο, το αλλο το εχω και εγω στα αδιαβαστα!

      Like

  2. Αφού το λες εσύ θα αγοράσω και Κόου 😉
    Αυτό με τη μοιρολατρία που λες το έχω σκεφτεί. Δεν ξέρω αν όλα είναι προδιαγεγραμμένα, αλλά αυτό που αισθάνομαι είναι πως εμείς σκαλίζουμε με τον τρόπο που θέλουμε το μονοπάτι για να βγούμε τελικά στον δρόμο που ούτως ή άλλως θα βγαίναμε. Νομίζω πως μας αντιστοιχούν ευθύνες αλλά όχι τόσες όσες νομίζουμε, καθώς δεν μπορούμε να ελέγξουμε πολλές παραμέτρους της ζωής μας. Έτσι οι δρόμοι ίσως να φτιάχτηκαν πριν από εμάς για εμάς απλά εμείς επιλέγουμε σε ποια σταυροδρόμια θα καταλήξουμε. Ελπίζω να βγάζουν νόημα όσα λέω 🙂

    Liked by 1 person

  3. Κι εγω Πλιατσικο, Λεσχη τιποτενιων και Σπιτι του Υπνου. Μου αρεσαν ολα πολυ, αλλα αυτο δεν το διαβασα ακριβως επειδη μου φανηκε τελειως διαφορετικο απο το στυλ του. Μου αρεσει αυτος ο κοινωνικος σχολιασμος που κανει για την Αγγλια των 80ς-90ς.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

