Uncategorized

Περί ιντερνετικής συναισθηματικής εμπλοκής.

Είμαι ένας πολεμιστής του πληκτρολογίου. Είμαι μια από αυτούς που βγάζουν το άγχος τους, τα διάφορα ψυχολογικά τους προβλήματα και τον σνομπισμό τους σε διάφορα comment sections στο Facebook. Πραγματικά δεν το είχα αντιληφθεί μέχρι πρόσφατα. Χρειάστηκε ένα άγαρμπο ξύπνημα από τα σχόλια μιας παιδικής μου φίλης που δεν μασάει τα λόγια της, για να δω ότι εμπλέκομαι σε ιντερνετικούς καβγάδες ή ότι ομιλώ άσχημα σε αγνώστους προς εμένα ανθρώπους. Σοκαρίστηκα.
Η πρώτη σκέψη που εμφανίστηκε στο μυαλουδάκι μου ήταν η εξής: Μα εγώ δεν είμαι έτσι, εγώ είμαι ένας καλός και ήρεμος άνθρωπος που δεν κάνω κακό στους συνανθρώπους μου. Και μπορεί όντως να είμαι ένας τέτοιος άνθρωπος στην καθημερινή μου ζωή αλλά στον Internet όπου φαινομενικά κάνεις δεν σε γνωρίζει άφησα τους εσωτερικούς μου δαίμονες να χειριστούν την διαδικτυακή μου παρουσία. Η ντροπή όταν αντιλήφθηκα πως τα “ρεζιλίκια” μου τα έβλεπαν και δικοί μου άνθρωποι δεν περιγράφεται. Και όταν αυτή η ντροπή εισχώρησε στα ενδότερα του μυαλού μου και γλίστρησε μέσα στην ψυχή μου ένιωσα ακόμα μεγαλύτερη ντροπή διότι πλέον εγώ δεν συμπαθούσα τον εαυτό μου. Δυσκολεύομαι στις καλύτερες μέρες στην ζωή μου να τα έχω καλά με τον εαυτό μου, με κάτι τέτοιες πράξεις μου είναι σχεδόν αδύνατο να με συμπαθήσω.
Δεν ξέρω γιατί γράφω αυτό το κείμενο εδώ, δεν θέλω με τίποτα να σταματήσετε να με εκτιμάτε, ούτε να αρχίσετε να πιστεύετε πως είμαι ένας “κακός” άνθρωπος. Απλά έχω την ανάγκη να γράψω τις σκέψεις μου και να τις διαβάσουν δύο ζευγάρια ματιά , έτσι για να νιώσω ότι κάποιος ακούει. Αυτό που ξέρω όμως είναι το γιατί το γράφω. Είχα την ανάγκη να ψάξω μέσα μου και να βρω τους λόγους που με ώθησαν σε μια τέτοια αντιπαθητική συμπεριφορά.
Πρώτον βοηθάει πολύ με την αποσυμπίεση. Σκέψου μια χύτρα που άμα δεν απόσυμπιεστεί σωστα θα σκάσει, έτσι και εγώ προσπαθούσα με αυτό τον τρόπο να διώξω τα αρνητικά συναισθήματα. Δεν χρειάζεται να σας πω πως δεν με βοήθησε και πολύ αυτή η τακτική. Συνήθως με άφηνε γεμάτη με αρνητικά συναισθήματα, μαζί και η ενοχή που προερχόταν από την κακή μου συμπεριφορά, και ακόμα περισσότερο άγχος. Και δεύτερον μου γαργαλούσε το συναίσθημα της υπέροχης. Θεωρούσα ότι ντε και καλά εγώ ήμουν καλύτερη από κάποιον που είχε μια άλλη άποψη από εμένα. Όλα αυτά ήταν έξωπραγματικά για εμένα και δεν συμβαδίζουν με την ανατροφή μου.

Εντέλει το ίντερνετ βοηθάει να εκφράσει κάποιος την άσχημη πλευρά του χαρακτήρα του (όλοι μας έχουμε μια) ή οπως στην δική μου περίπτωση να βγάλει τα ‘ψυχολογικά’ του στην φόρα και όποιον πάρουν τα βόλια. Είναι η ελευθερίες που χαρίζει το διαδίκτυο, πιστεύεις πως δεν θα υπάρξουν επιπτώσεις για τα λεγόμενα σου και για πολλούς ειναι αντικείμενο βιας. Αν και εγώ ποτέ δεν είχα σκοπό να επιτεθώ, σίγουρα τα λεγόμενα μου όλο και κάποιον θα πλήγωσαν.

Θα μου πάρει καιρό να μαθω να συγχωρώ τον εαυτό μου. Συγχωρέστε μου αυτό το άσχετο post. 🙂

Καλή εβδομάδα!

17 thoughts on “Περί ιντερνετικής συναισθηματικής εμπλοκής.

    1. Τον εαυτό σου. Δυστυχώς αυτή η εξωτερίκευση των αρνητικών που συσσωρεύουμε συμβαίνει σε όλους μας.

      Liked by 1 person

      1. Είναι πολύ άσχημο όμως. Τουλάχιστον εμένα με στεναχώρησε πολύ τούτη η συμπεριφορά που συνεχίστηκε για πολύ καιρό. Φυσικά σκέφτομαι και την άποψη των άλλων.

        Liked by 1 person

      2. Αν και έχοντάς σε γνωρίσει μόνο από τα γραφόμενά σου εδώ δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι συστηματικά συμπεριφέρεσαι άσχημα, είναι τεράστιο το βήμα που κάνεις να αναγνωρίσεις το σφάλμα σου. Δεν γνωρίζω πολύ κόσμο που θα το έκανε αυτό.

        Liked by 1 person

      3. Καλά μην φανταστείς πως έβριζα αβέρτα τον αθώο κόσμο. Απλά συνήθως άμα έβλεπα τραγικά σχόλια,εκνευρίζομουν καί κατέληγα να μιλάω άσχημα.

        Liked by 1 person

      4. Και εγώ αποφεύγω να σχολιάζω πολύ στα κοινωνικά δίκτυα ακριβώς γιατί αν δω τραγικά σχόλια μου βγαίνει ειρωνία και κακεντρέχεια! Πάντως με τον Παπανούτσο έριξα πολύ γέλιο σε σχετική συζήτηση.

        Liked by 1 person

  1. Χε χε χε!!! Γνωστή πηγή κειμένων για εκθέσεις κλπ. Δικό του και το σημερινό απόσπαδμα. Πέραν της πλάκας σημαντικός φιλόσοφος, αναζήτησέ τον αξίζει.

    Liked by 1 person

  2. Διάβασα την ανάρτησή σου όσο ήμουν γυμναστήριο και ήθελα να επιστρέψω σπίτι για να σου γράψω. Επίσης θα σε κάνω μία ιντερνετική αγκαλιά αν δε σε πειράζει. Όταν συνειδητοποιείς ότι κάτι που κάνεις ή νομίζεις ότι κάνεις, δεν σου αρέσει είναι λογικό να αισθανθείς άσχημα. Αλλά θέλει κότσια να το μοιραστείς. Πίστεψέ με. Εγώ να σου πω την αλήθεια δεν έχω αντιληφθεί κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όπως το περιγράφεις. Εντάξει μερικές φορές γινόμαστε πιο καυστικοί, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Παρόλα αυτά, αν ενοχλεί εσένα αυτό και σε δυσκολεύει γίνεται αυτομάτως πρόβλημα. Εγώ θα σου πω να μην κρίνεις τόσο αυστηρά τον εαυτό σου και να μιλάς ελεύθερα και όπως σου βγαίνει. Όσοι σε γνωρίζουμε ξέρουμε πόσο γλυκιά είσαι και αυτό φαίνεται από την πρώτη στιγμή. Ξέρεις ότι δεν το κάνω για να σε καλοπιάσω… Απλά αν σε ενοχλεί προσπάθησε να το μαλακώσεις και να το διορθώσεις σιγά σιγά, όχι όμως να στενοχωριέσαι και να απολογείσαι 😦 Φιλιά!

    Liked by 2 people

    1. Διάβασα το σχολιό σου και μπορώ να σου πώ με σιγουριά πως θα είσαι μια εξαιρετική ψυχολόγος. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και ιδιαιτέρως για το κομμάτι οπού μιλάς για την κριτική του εαυτού μας.

      Θαρρώ πως είναι το πιο δύσκολο κομμάτι αυτό στην ζωή μας. Να μην κρίνουμε τον εαυτό μας1 Σκεψού πως ουτέ το προσωπό μας δεν μπορούμε να δουμέ παρά μόνο σε έναν καθρέπτη που διαστρεβλώνει τα πάντα!
      Νομίζω πως τώρα που κατάλαβα πως αυτή η τοξική μου συμπεριφορά με πλήγωνε και την σταματήσω θα ηρεμήσω κάπως.
      Μπράβο για το γυμναστήριο, εγω μοναχά περπατάω πια!

      Liked by 2 people

      1. Σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ. Μου χρειαζόταν κάτι τόσο ενθαρρυντικό. Είναι όντως πάρα πολύ δύσκολο να μην κρίνουμε αυστηρά τον εαυτό μας, ειδικά οι τελειομανείς. Απλά όλο αυτό σε τρώει εσωτερικά και σου κλέβει οποιαδήποτε χαρά γιατί οτιδήποτε καλό πας να κάνεις του βρίσκεις κάποιο ελάττωμα. Κι εγώ το δουλεύω ακόμα. Σίγουρα βοηθά και η ενθάρρυνση από τον περίγυρο. Έτσι κι αλλιώς το πρώτο βήμα είναι να παραδεχθείς ότι κάτι δεν πάει καλά και να το εντοπίσεις. Εφόσον λοιπόν βρήκες αυτό που σε ενοχλεί το δουλεύεις σιγά σιγά 🙂 Όλα θέλουν τον χρόνο τους.

        Liked by 2 people

  3. Και μόνο το γεγονός ότι παραδέχεσαι τα λάθη σου σημαίνει ότι έχεις ωριμάσει μέσα απ’τα νεανικά σου “λάθη”. Μπράβο για την αυτογνωσία και για τα κότσια που έχεις να το δημοσιοποιείς!!

    Liked by 2 people

  4. Θα το ξαναπώ: Εκτιμώ αφάνταστα την αβίαστη ειλικρίνεια που σε διακρίνει, δείχνει ποιότητα χαρακτήρα, και στο κείμενο αυτό αποκαλύπτεται μια ακόμη φορά.
    Όσο το γιατί κάποιες φορές μας παρασύρει το Ιντερνετ και φερόμαστε (ολοι) όπως, στη προκειμένη περίπτωση εσύ, είναι ακριβώς γιατί η Ελλάδα εδώ και καιρό είναι, όπως πολύ σωστά είπες για εσένα ως παράδειγμα – εγώ το γενικεύω-μια μεγάλη χύτρα ταχύτητας…
    (α, και συγγνώμη για τα καθυστερημένα σχόλια σε διάφορα ποστ-είναι που πλέον έχω το χρόνο και την διάυγεια να τα επεξεργάζομαι… ;))

    Liked by 1 person

Leave a comment